מפעל המלגות ע״ש שרת

מחול | מוסיקה | אמנות ועיצוב | תיאטרון

מטרת מפעל המלגות של קרן התרבות אמריקה-ישראל (הידוע גם בכינוי “קרן שרת”) היא טיפוח כישרונות צעירים בתחומי יצירה שונים: מחול – עכשווי וקלאסי; מוסיקה – כלי תזמורת, זמרה, פסנתר, סקסופון, ניצוח תזמורת, הלחנה, ג’אז, מוסיקה ערבית, מוסיקה עתיקה; אמנות ועיצוב – פלסטית, תקשורת חזותית, עיצוב; תיאטרון – משחק. 

מלגות לימוד בישראל מיועדות לכיסוי חלקי של שכר הלימוד של תלמידי האמנויות בבתי הספר, באקדמיות ובלימוד פרטני. בתחומי האמנות והעיצוב יכולות המלגות לשמש גם לצורך רכישת חומרים, הפקת קטלוג, ביצוע פרויקט גמר וכו’. המלגות ניתנות על סמך בחינות הנערכות על ידי הקרן ומיועדות לאזרחי מדינת ישראל ותושבי קבע בגילאי 10-35.

תהליך ההרשמה נפתח כל שנה החל מחודש דצמבר. הבחינות מתקיימות בין החודשים מרץ-אוגוסט בשנה שלאחר מכן. על תנאי הסף ופרטי ההרשמה מומלץ להתעדכן בעמודי הרשמה לפי תחום לקראת דצמבר.

כ- 18,000 אמנים נהנו ממלגות הקרן מיום הקמתו של המפעל ע”ש שרת בשנת 1955. רבים מזוכי המלגות נמנים כיום עם חברי התזמורות, להקות המחול ושחקני התאטראות המובילים בארץ. אחרים מציגים במוזיאונים ובגלריות בארץ ובעולם, מנהלים קריירות בין-לאומיות ענפות ופעילים בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה המקומית. זוכים אלה מהווים נדבך חשוב ומשמעותי בתשתית התרבותית בישראל כיום והם אמנים יוצרים, מורים, מנהלי מוסדות תרבות ומנהלים אמנותיים פעילים.

מלגאי הקרן בהווה ובעבר תורמים להעשרת חיי התרבות והרוח במדינה, משפיעים על החינוך לאמנות ומשמשים כשגרירי תרבות המביאים לישראל כבוד ויוקרה ברחבי העולם

עזרתה הכספית של הקרן היא חיונית ללימודיהם התובעניים והיקרים של האמנים הצעירים. בנוסף, במהלך השנים נודעה למלגות חשיבות רבה מעבר לערכן הכספי והן מהוות חותמת איכות ותעודת הכרה ביכולתו האמנותית ובסיכויו של האמן הצעיר לעתיד לבוא.

קביעת הזוכים במלגות דורשת מיומנות ומקצועיות ונעשית תוך מסירות ותחושת שליחות. צוות הקרן, בשיתוף עם טובי אנשי המקצוע בכל תחום, מנהלים כ-1,000 מבחני מיון בשנה.

מוסיקאים מהקליבר העליון מעריכים את המועמדים וממליצים לקבלת מלגה. כל המועמדים מוערכים על ידי 3 שופטים מקצועים, ספציפיים לכל תחום ודיסציפלינה. כל שופט נבחר מאמנים מהשורה הראשונה בתחומם עם קריירה משמעותית בארץ ו/או בחו”ל. בכל שנה כ-40 שופטים משתתפים בתהליך האודיציות של הקרן בכל התחומים.

לפרטים נוספים: ג’סיקה הדלר, מנהלת תכניות ומפעל המלגות
אופיר לוטן, עוזרת למנהלת תכניות ומפעל המלגות – [email protected]

זוכי מלגות ותמיכה ידועים – אמנים ומוסדות

התורמים שלנו

קרן עזריאלי, קנדה
קרן התרבות קנדה-ישראל (CICF)
קרן נאש, ארה”ב
אדווין ברגר טראסט, ארה”ב
אוטווה צ’אפטר של CICF, קנדה
הנרה קלמן טראסט, ארה”ב
קרן רוט אייבור, ארה”ב
קרן האוורד גילמן, ארה”ב
קרן יאר, ישראל
קרן דליה ואלי הורביץ, ישראל
משפחה של גב’ קארן גרין (ז”ל), קנדה
משפחה של גב’ ויקי לופטוס (ז”ל), קנדה
משפחת גולדי פלדמן (ז”ל), קנדה
מר’ אלי קורנהואזר, קנדה
מר’ דני וגב’ דבי קורנהואזר, קנדה
משפחת פלאט, קנדה
מר’ וגב’ סם וריטה ברסלר, קנדה
מר’ שאול קושיצקי, קנדה
גב’ אן מנדל, קנדה
מר’ דייויד גרין וגב’ דפנה וואגנר, קנדה
משפחת בודנר, ארה”ב
גב’ מריאנה לאופר, ארה”ב
גב’ קארול סטנלי, ארה”ב
מדי שנה, הקרן מעניקה כ-500 מלגות לאמנים צעירים ומצטיינים
בזכות התרומה שלכם, עשרות אמנים ישראלים מבריקים יוכלו לקבל תמיכה כלכלית משנת חיים
לתרומה